Spørsmål og svar

FAQ om trykksaker fra PrintonDirect.

På vår tjeneste kan du lage dine egne trykksaker online. Det enkleste er å velge en av de ferdige maler og fyll inn din informasjon. Ved hjelp av vår avansert redigering funksjon, kan du laste opp bilder og skrive inn tekst. Velg "Tilpasset design" fra start hvis du heller vil lage et visittkort eller trykksak uten hjelp av våre maler. Produktene leveres med vanlig post til kontoret eller hjem.

Kjøp av trykksaker online

Hvordan kjøper jeg?
Velg inngang fra hver produktside:
- Velg en mal.
- Lag et design.
- Last opp et ferdig print-fil, eller
- Lag et matchende sett.

Hvis du ønsker å laste opp dine egne bilder, sjekk at oppløsningen er høy nok (300 dpi).

Sjekk disposisjonen. PrintonDirect vil trykke produktene akkurat slik du opprettet dem.
Følg instruksjonene og legg klare produkter i handlekurven.
Når du er ferdig med kjøpene, velg "Legg i handlekurven".
Velg leveringstid, kvantitet, papir og annet tilbehør i handlekurven.
Sjekk i kurven din at alt er riktig. Deretter trykker du "Fortsett".

I kassen, Logg inn eller spesifisere leveringsdetaljer.
Betale med kredittkort eller via bankoverføring.
En bekreftelse av kjøpet sendes med e-post.

Jeg kan ikke finne en mal for trykk?
PrintonDirect lage maler som passer alle. Hvis du ikke finner en mal kan du alltid starte fra Eget design og deretter tilpasse den slik du ønsker.

Kan jeg bestille trykksaker på annen måte?
Vi godtar bare bestillinger via www.printondirect.no.

Hvordan fjerner jeg produkt fra handlekurven?
Klikk på Sletteknappen i handlekurven (Bare for elementer som du har lastet opp selv).

Hvordan avbestiller jeg en bestilling?
Kontakt umiddelbar Kundeservice for å få status på din bestilling. Ordren kan bare bli kansellert dersom det ikke allerede er videresendt til trykk.

Hvordan kan jeg sjekke mitt produkt?
Produktet vises når du er i "Rediger produkt"-modus.

Hvilken browser må du ha for å handle på PrintonDirect?
PrintonDirect.no er optimalisert for Internet Explorer 8, 9 og 10, og Safari, Chrome og Firefox. Hvis du bruker en annen nettleser, og har problemer, kan du kontakte Kundeservice .

Hvordan kan jeg kontakte Kundeservice?
Bruk Kundeservice , og vi vil svare på dine spørsmål så snart vi kan. Normalt svare vi samme dag

LEVERING

Hvor er mine produkter?
Dine trykksaker blir levert direkte hjem. Store bestillinger kan eventuelt være tilgjengelig på nærmeste postkontor.

Hvor lang tid vil det ta før jeg får varene mine?
Du kan velge å få levering på syv eller fjorten arbeidsdager fra datoen da ordren ble plassert.

Hvorfor har mine trykksaker ikke kommet?
Kontakt Kundeservice , og vi vil komme tilbake med leveringsinformasjon.

Hva koster det?
Frakt og håndtering for 14-dagers levering er 89 kroner per batch (= per navn på trykk). For syv-dagers levering, fakturerer vi 175 kroner per ditto. Priser er inkl. MVA.

BETALING

Hvordan kan jeg betale for mine trykksaker?
Du kan betale med Visa, MasterCard, American Express eller med bankoverføring til Handelsbanken.

Hvordan virker en betaling med kredittkort?
Når du betaler dine trykksaker med kredittkortbetaling håndteres den av vår partner DIBS (www.dibs.com) for å garantere rask og sikker betaling. Så her er avtalen:
Du vil bli koblet over til DIBS server for sikker betaling. Velg kredittkort (Visa, MasterCard eller American Express), oppgi kortnummer og utløpsdato. Det foretas en kontroll at dataene er korrekte, og at det er penger på kontoen. Pengene er trukket fra kontoen din. Kunden og PrintonDirect har nå en bindende kontrakt for levering av bestilte produkter.

REKLAMASJONER OG RETURER

Hvordan returnerer jeg en bestilling?
Kontakt Kundeservice så snart som mulig, men ikke senere enn 14 dager etter levering. Send varen tilbake i den stand den ble mottatt etterfulgt av en skade eller feilrapport. Produktene må være ubrukt og uskadet tilstand i original emballasje. Fyll ut årsaken til returen! Merk! Når trykksaker ikke kan gjenbrukes, vil vi kreve en avgift for utskrift, papir og maling, 129 kroner per 100 kort (ikke mer enn hva du har betalt i utgangspunktet).

Hvordan får jeg pengene tilbake for godkjent tilbakekjøp av trykksaker?
Tilbakekjøp kan kun bli refundert til kredittkortet som ble brukt ved bestilling. Betaling til annet kredittkort er ikke mulig. Dette er for å beskytte deg som kunde.